Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
8000020515   Curs de formació sobre l'exercici de la funció directiva
2020-2021   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   18/2/2021 - 10/6/2021 (120 hores) de 17:00h a 19:00h
   ST ST 0243 Terres de l'Ebre
   Mare de Deú de la Providència, 5-9 (Tortosa) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Subdirecció general de la Funció Directiva i Lideratge Pedagògic
  
  
  
Accessos   Veure plànol
Tipus activitat   DIN1 Curs de formació sobre l'exercici de la funció directiva
  
Inscripció   15/11/2020 - 18/02/2021
  
Descripció i   Metodologia:   És un curs completament virtual, amb sessions sincròniques i asincròniques.
La formació de directores i directors en competències, capacitats i habilitats directives per al desenvolupament de les funcions i responsabilitats és una decisió estratègica de cabdal importància.
El Departament desenvolupa a través d’aquest document els continguts del programa del Curs de formació sobre l’exercici de la funció directiva amb un perfil orientat a poder aconseguir una direcció professionalitzada, altament qualificada, al servei de la ciutadania, compromesa amb l’aprenentatge de l’alumnat i amb la millora dels resultats. Els objectius que orienten els continguts i volen contribuir en preparar les direccions per a un lideratge distribuït, que amb una visió transformadora i de futur permeti la presa de decisions i el retiment de comptes.
El treball dels continguts degudament assolits permetrà que els candidats a la direcció puguin afrontar de manera eficient el lideratge i la gestió del centre
  
Objectius   En finalitzar el curs, els docents que el superin han de ser capaços de:

1.Aplicar el model directiu que es deriva de la LEC; dels Decrets de Direcció, Autonomia, Provisió de llocs de treball i Inclusió així com de les polítiques educatives del Departament d’Educació.
2.Impulsar la transformació del centre vers la pedagogia competencial exercint un lideratge pedagògic distribuït, orientat a la millora contínua i que impulsi la participació activa del professorat i de la comunitat educativa.
3.Promoure la vinculació del centre educatiu amb les famílies i l’entorn. Facilitar accions per enfortir els vincles amb els diferents agents de la comunitat educativa.
4.Gestionar el centre, com a servei públic inclusiu i de qualitat orientat a l’èxit educatiu en l’àmbit acadèmic, social i personal de tot l’alumnat.
5.Utilitzar l’avaluació, interna i externa, per prendre decisions orientades a la millora, com estratègia bàsica de retiment de comptes i com a expressió de transparència davant de la comunitat educativa.
6.Entendre i valorar la importància de les xarxes educatives com a recurs per compartir bones pràctiques i com a referent formatiu d’aprenentatge entre iguals.
  
Continguts   Unitat 1: La direcció del centre i els seus reptes
Unitat 2: El lideratge pedagògic
Unitat 3: La transformació educativa
Unitat 4: La planificació estratègica
Unitat 5: La cultura avaluadora
Unitat 6: El projecte de direcció
Unitat 7: Àmbits de gestió de centre
Unitat 8: Treball en equip i relacions personals
Unitat 9: Equitat i inclusió
Unitat 10: L'exercici de l'autonomia organitzativa
Unitat 11: La comunitat educativa i la vinculació amb l'entorn
  
Observacions   El calendari de l'activitat l'any 2021 és: -Feb:18,19,25; Mar:4,5,11,12; Abr:8,9,15,22,29; Mai: 6,7,13,20,21,27; Jun: 3,4,10. Set:17,23,24,30; Oct:7,8,14,21,22,28 Nov:4,5,11,18,19,25
  
Formador/a   Dolors Queralt i Carlos Blanch
  
Avaluació   Avaluació competencial

A cada unitat didàctica hi ha activitats d’autoavaluació, de coavaluació i avaluació grupal. Les dinàmiques de treball portades a terme pel formador impliquen retroaccions contínues entre els participants per afavorir l’aprenentatge entre iguals. En totes les unitats didàctiques s’utilitza una rúbrica per facilitar aquesta avaluació.

Tasques objecte de qualificació:
a)Les establertes en cada unitat didàctica (individuals i de grup).
b)El projecte de direcció, contextualitzat, del centre on treballa o on es presentarà.Cal lliurar el propi Projecte de Direcció, que ha de ser sobre un centre concret, inèdit i individual, en el terminiestablert.

Pes de cada unitat:
Primera part:
Unitat 1: La direcció del centre i els seus reptes. 10%
Unitat 2: El lideratge pedagògic. 20%
Unitat 3: La transformació educativa. 20%
Unitat 4: La planificació estratègica. 10%
Unitat 5: La cultura avaluadora. 10%
Unitat 6: El Projecte de Direcció. 25% (document 60%/defensa 40%)
Tasques de la unitat 7: Àmbits de gestió del centre. 5%

Segona part:
Tasques de la unitat 7: Àmbits de gestió del centre. 20%
Unitat 8: Treball en equip i relacions personals. 20%
Unitat 9: Equitat i inclusió. 20%
Unitat 10: L’exercici de l’autonomia organitzativa. 20%
Unitat 11: La comunitat educativa i la vinculació amb l’entorn. 20%

Les ponderacions de les notes dels
cursos, primera part + segona part són:
Primera part: 57%
Segona part: 43%

Obtenció de mèrits per al concurs
Cal superar les dues parts per obtenir mèrits per al concurs. Si s’assoleix una mitjana superior a 7, s’obté puntuació addicional per al barem del concurs.
  
Requisits de  certificació   Condicions per superar el curs:
•Acreditar una assistència mínima del 80% de les sessions presencials del curs.
•Realitzar totes les activitats (individuals i en grup, presencials i no presencials) establertes.
•Superar l’avaluació de cada unitat didàctica amb una qualificació mínima de 5.
•Presentar totes les tasques amb els requeriments formals i en els terminis establerts.
  
Persones  destinatàries   Aquest programa de formació va dirigit a:

1) Funcionaris docents que tinguin una antiguitat d’almenys cinc anys com a funcionari de carrera en la funció pública docent.

2) Directors i directores que estiguin exercint la direcció amb caràcter extraordinari i no hagin cursat el programa de formació inicial per a l’exercici de la funció directiva.

3) Docents que han estat nomenats per a l’exercici de la direcció per nomenament extraordinari a partir de l'1 de juliol de 2021 i no hagin cursat cap programa de formació inicial.

  
E-mail   pilar.caballe@gencat.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent